i

i

vineri, 2 septembrie 2011

Virginia şi Panait sînt cu mine

Singura carte pe care am putut să o citesc în această perioadă este Jurnalul Virginiei Woolf. Am cărat-o pe Virginia după mine peste tot în vara asta, ca să mă regăsesc într-o bulă de nobleţe si visare, să mă bucur de idei comune cu cineva.

Ieri mi-am mai luat trei volume de-ale lui Panait Istrati, ediţii princeps găsite la anticariatul Artis de pe Moşilor. Casa Thuringer (Cartea Românească, 1933), Trecut şi viitor (Renaşterea, 1925) şi Haiducii (Cugetarea, 1930).

Ambii scriitori au trăit pentru artă. Îmi place faptul că au fost contemporani. Virginia era născută în 1882, cu doi ani mai mare decât Panait, născut în 1884. Mă delectează compararea celor două vieţi, de acum o sută de ani, din epoca aceea fantastică.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu