i

i

miercuri, 4 decembrie 2013

Reţetă indiană cu morcovi


Cine se poate lăuda că iubeşte necondiţionat morcovii?  Astfel încît să-i accepte aşa cum sînt ei, naturali, cu micile lor defecte, cum ar fi dulceaţa ambiguuă, culoarea deplasată, numele vulgar? Eu nu pot să-i tolerez decît gătiţi în supă clară cu găluşte, sau epataţi de vreun ingredient mai dăruit de natură, într-o salată.

Într-o zi, am descoperit că indienii pot face din morcov o persoană adorabilă, prin cîteva şiretlicuri. E un fel de magie care face din cenuşăreasa-morcov o prinţesă-morcov.

Baghare Gajar

500 g de morcovi, adică vreo 9 morcovi, tăiaţi în bucăţi de 1 cm, cît mai cubice
2 linguri de ghee
1 linguriţă de chilli pudră
2 ardei iuţi uscaţi
1/2 linguriţă chimion
6 frunze de curry (se găsesc uscate)
1 lingură de cocos ras
sare

Fierbeţi morcovii cu pudra de chilli în 250 ml de apă puţin sărată. Lăsaţi-i cam 10-12 minute. Apa trebuie să fie absorbită în întregime.

Puneţi ghee într-o tigaie sau wok, încingeţi la foc mediu, adăugaţi ardeiul iute uscat, chimionul, frunzele de curry, prăjiţi cam 1 min. Puneţi acest amestec peste morcovii fierţi, apoi presăraţi deasupra şi nuca de cocos rasă. Serviţi pe loc, n-o mai lălăiţi. Trebuie să mîncaţi cît e fierbinte. Alminteri, morcovii se transformă precum Cenuşăreasa înapoi în leguma amărîtă.

2 comentarii:

  1. Haide, mai, nu credeam ca cineva poate avea asa o ura fata de morcovi. Mie mi se pare o tortura inutila sa-i ungi asa cu toate alifiile, dar na, mie imi par morcovii cea mai gustoasa leguma, ii mananc cruzi oricand, oriunde. Stii ce am mai mancat bun cu morcovi intr-un loc mult prea scump pentru a servi morcovi? O salata cu morcovi taiati julien, seminte de floarea soarelui crude si multa zeama de portocale (parca era si patrunjel). Zeama aia le schimba destul de mult gustul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, poate ca am fost prea rea cu morcovilă. Face si el ce poate, e crocant si hrănitor. Ce sa fac, eu prefer varza cea parvenită. O să atrag huiduieli, dar...nici portocalele...nu imi...plac...

    RăspundețiȘtergere