i

i

joi, 9 februarie 2012

Cortina d'Ampezzo










Astă-toamnă am fost la Cortina. De la Veneţia, am luat trenul şi în mai puţin de trei ore peisajul s-a schimbat ca în ziua dintâi. Din platitudinea marină a lagunei venete au răsărit ascuţiţii Dolomiţi, la peste două mii de metri. Care este legătura între Veneţia şi Cortina d'Ampezzo? Am făcut-o chiar eu, pentru că îmi rămăsese o puternică impresie după ce am văzut filmul The Talented Mr. Ripley. Personajele din film ajung şi la Veneţia şi plănuiesc şi o excursie la schi la Cortina, care pe vremea când se petrece acţiunea filmului, în 1959, era o staţiune foarte la modă pentru sporturi de iarnă.

Cortina, ce loc minunat, cu soare portocaliu la apus şi restaurante pline de prosciutto. Casele vechi se alătură democratic blocurilor construite în perioada optzecistă a boomului imobiliar montan. Prin centru curge un torent de culoarea sticlei, bordat de pini. De jur împrejur pe orizont se iţesc stînci exagerate. Are un aer familiar de Valea Prahovei, şi un magazin universal ca cel din Sinaia, numit Cooperativa. Sper deosebire de al nostru, al lor este ticsit de mărfuri de cea mai bună calitate, de la căni de porţelan şi cuţite vînătoreşti, la sutiene La Perla şi pături de caşmir.

Cel mai bine se potrivesc aceste poze cu muzica din film, şi anume Lullaby for Cain, cântat de Sinnead O'Connor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu