i

i

marți, 6 august 2013

Mîncare stricată

Carne împuţită.
Legume ofilite.
Prăjituri acre.
Pîine acră.
Iaurturi provocatoare de diaree.
Pateuri si pain au chocolat tari si sfarîmicioase din cauza vechimii.
Pepeni cu miezul alb, de-a dreptul cruzi.
Mere de toamnă vândute drept mere de vară.
Ciocolată albită de timp.


Cam asta vând numeroşi negustori de produse alimentare din România şi din păcate eu le-am fost client.
De la Gerard, restaurantul aflat la Piaţa Chibrit, am cumpărat într-o seară cu mare poftă şase mici. Carnea era atât de împuţită, încât nici n-a fost nevoie să îi gust. Când am deschis pachetul acasă, mirosul pestilenţial a umplut bucătăria.

Chiar azi m-am păcălit cu o şaorma de vită cumpărată la Sahin Doner Kebab pe Dinicu Golescu. Carnea era oribilă, scârboasă. Am aruncat pe fereastră 18 lei.

După ce am primit ecleruri cu crema acră la nenumărate cofetării, o felie de tort putred la cofetăria La Coana Mare de pe Moşilor 225 şi prăjiturele de casă antice, uscate şi scîrboase la Ana Pan , mi-e teamă să mai intru în cofetării. Nici nu mai vorbesc de patiseriile care etalează aceleaşi produse şi noaptea, după ce închid, de unde uşor înţelegeţi că a doua zi vor fi disponibile cumpărătorilor înfometaţi.

Patronilor şi vânzătorilor din România nici nu le trece prin cap să arunce marfa veche. Totul trebuie să ajungă în sacoşa clientului, considerat, uneori pe bună dreptate, un porc obişnuit cu lăturile. Nimic nu pleacă de pe tarabă, nici cartofii putrezi, nici brânza fermentată, nici ouăle clocite, nici laptele cu tentă bătută, nici ceapa degerată.
N-am mai văzut atâta mîncare stricată nicăieri, nici măcar în India. Acolo am mâncat cea mai proaspătă pâine din lume, cele mai proaspete fructe, cele mai proaspete gogoşele, orezuri, sucuri şi sosuri. Mă refer la mâncarea din oraş, nu la cea pe care ţi-o prepari singuri acasă.

3 comentarii:

  1. Just! Iata inca o tema numai buna de pus in coşul emigrarii. Nu imi place s-o spun, dar noi suntem masochisti ca acceptam asa ceva, insa, pe de alta parte, nu prea exista alternativa. Ca daca ar fi locuri under cumparatorul e respectat, iar marfa din galantare vesnic proaspata, ne-am duce cu totii acolo si, pe cale de consecinta, locurile de care aminteste autorul ar disparea conform legii lui Darwin.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, in ceea ce priveste masa in oras si produsele cumparate gata preparate, nu prea exista alternativa. Totul se bazeaza pe noroc, pentru ca si cele mai respectabile restaurante dau gres citeodata. Nu ramine decit gatitul acasa...nu degeaba romanii fac in casa absolut orice, de la pizza la bomboane Rafaello.

    RăspundețiȘtergere
  3. La cofetaria Liliana totul e proaspat ....

    RăspundețiȘtergere