i

i

miercuri, 22 aprilie 2009

Prinţesa

Prinţesa e persoana cea mai pedantă din cartier. În fiecare zi găseşte un nou detaliu de eleganţă şi împopoţonare. Azi avea o baretă de plastic verzuie peste părul sîrmos ca de arici, fixat natural, prin nespălare. Doar un inel pe inelar. Şi două pungi cu căpătuieli de Paşti. Zi minimalistă.
Prinţesa este un băiat de la casa de copii, care are de-acum poate optişpe ani şi care trăieşte în perimetrul nostru cu caracter marcat de răspîntie. (Tot am aflat de curînd din cartea „Străzi vechi din Bucureştiul de azi” că trăiesc în fosta mahala a dracului. Noroc să hie.) Ea se întreţine cu vînzătoarele cele mai cumsecade şi în contact direct cu cetăţenii, respectiv cele de la pîine şi de la covrigi. De la ele am auzit că îl strigau Prinţesa. Mereu mă uimesc toaletele ei, dar n-am ştiut niciodată, de cel puţin patru ani de cînd a apărut pe aici, cine e şi ce poveste are. Se îmbracă girlish. Nu cerşeşte niciodată explicit. Întreţine o conversaţie cu fetele de la patiserie şi stă prin preajmă, ba mai comentează şi diverse evenimente. Azi însă, cînd să plătesc covrigii, mi-a arătat nişte bacnote de un leu, „din ăştia, din ăştia”. I-am dat şi eu un din ăla.Despre ea sau el o să mai scriu.

4 comentarii:

  1. Printese de genul sunt peste tot, pe la OTV mai mult...

    RăspundețiȘtergere
  2. Uneori intreaba trecatorii daca e frumoasa. Am surprins un moment in care se chinuia sa isi prinda un martisor bombastic de canadiana. Cavalerism paradoxal, iti tine usa uneori, daca strajuieste la intrarea magazinului din care dai sa iesi. Cand il vedeam prin liceu, mi se parea genial ca a atins visul american- be whatever he wants to be...

    RăspundețiȘtergere
  3. Exact miorrrlau, ea este printre putinele persoane vii pe care le intilnesc prin oras. Printre putinele persoane care au curajul sa afirme public un adevar incomfortabil si pentru care a fi sic sau elegant este extrem de important.

    RăspundețiȘtergere